Totaal aantal pageviews

maandag 6 mei 2013

regen!

Het regent!

Er is welgeteld 2 mm gevallen de afgelopen maand, ik heb een regenmeter gekocht zodat ik ook kan zien wat er in de nacht gevallen is en dat is dus alles bij elkaar 2 mm.

Sinds ik boer ben (uh, ben ik dat? nouja, sinds ik boer ..klinkt beter)  is regen erg belangrijk. Vooral in april/mei als de plantjes de grond in gaan is regen toch wel erg fijn. Wie had ooit gedacht dat ik dit zou zeggen, ik haat regen:-)

Ik kijk altijd mbt de moestuin naar onze buurvrouw Ilona, haar moestuin grenst direct aan ons kippenveld en ik kan dus precies zien wat ze doet.Tot nog toe heb ik haar nog niet zien wateren, begrijpelijk, het regent hier haast nooit dus de plantjes moeten gewoon leren om lange wortels te maken en zelf water te zoeken.
Ik doe daar stug aan mee: plantjes de tuin in , 1x goed wateren, volgende dag eventueel na veel zonneschijn nog een keer en daarna moeten ze het echt maar zelf uitzoeken.  Maarja afgelopen weken was het 3 weken droog, temperatuur tussen de 25 en 30 graden, dussuh, wie is er gezwicht en kon het niet laten om te koesteren?  Ja ikke dus!  San heeft allemaal bakken neergezet, gevuld met putwater en daarin enkele houtskooltjes tegen de muggenlarven (werkt!)  zodat ik niet zo ver hoef te zeulen met gieters.

Maarja, iedere ochtend staan alle plantjes naar mij gekeerd: ahhhh daar is mama! water!.. was ik er maar nooit aan begonnen.. vanaf vandaag krijgen ze gewoon niets meer ,ze wachten maar tot het regent, en dat doet het dus :-)))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten