Totaal aantal pageviews

dinsdag 28 mei 2013

paddenstoelen,, eindelijk!

Nu was ik op zoek naar vroeg eekhoorntjes-brood, want ik had zo'n zin in verse paddenstoelen,  vond ik een groepje Parelamanieten! ( Amanita rubescens)  Geen eekhoorntjesbrood gevonden natuurlijk maar dit was ook een goede vondst..

Voor de mensen die al gaan bibberen als ze het woord amaniet horen, goedzo!  Enkele van de meest dodelijke paddenstoelen zijn amanieten!  Ga dus deze paddestoel echt niet plukken of vooral niet eten als je geen expert bent!!!   1 vergissing kan dodelijk zijn in dit geval .

Maar hier toch voor de geïnteresseerden mijn fotoos.  Let op de rode verkleuring van het vlees en de gestreepte ring, kenmerkend voor de parelamaniet.  (ik weet niet of het op mijn ge-uploade fotoos duidelijk is)  De schubjes waren door zware regenval wat weggespoeld, zo zie je maar weer dat een paddenstoel er iedere keer weer anders uit kan zien.







2 opmerkingen:

  1. Ls,

    Ik ben een geweldige fan van dit blog Ik volg het al een tijdje, eerst vanaf preppers en nu hier. Ben stik jaloers en kan niet wachten om het zelf te gaan doen. Blijf bloggen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Johan, dankje. Nu is het even hoogseizoen hier met visite maar van de week komt er meer.

    BeantwoordenVerwijderen