Totaal aantal pageviews

vrijdag 26 april 2013

Nou de caravans staan op hun plek!  Wat volgens Sander 5 minuten werk was heeft ons met 4 man/vrouw toch wel anderhalf uur gekost maar ze staan!

De nieuwe rammelbak staat nu tegenover het huis voor al het gereedschap en de caravan van Lars staat achter in de tuin. De grond was zo nat dat ze telkens wegzakten en er geen beweging in te krijgen was en we met balken als hefbomen moesten werken... Komende herfst als de temperaturen wat zakken ga ik ze groen verven want het ziet er niet uit die witte dingen in de tuin...

In de ochtend is San naar het buurdorp gereden om vrienden van ons (Gyuri en Mariska) te helpen met een boom tot planken te zagen en daarna kwamen ze hierheen om ons te helpen met een nieuw aardappelveld te spitten en de caravans te slepen, geweldige deal dat gaan we vaker doen!  Zo is het veel gezelliger werken en alles gaat veel sneller ook.
Het nieuwe aardappelveld moet nog een paar dagen drogen, alles is echt kleddernat hier door het smeltwater van de sneeuw en de daaropvolgende regen, mijn eerste veld achter op het land kan dit jaar niet eens gebruikt worden want het grondwater zie je al als je 10 cm graaft. Gelukkig is het stukje wat ik als moestuin had bedacht wel aardig droog en begint al een beetje op een moestuintje te lijken:  de paprika en peper en tomaat staat al in de grond, de peulen beginnen al tegen het rijshout te klimmen en de in Amsterdam veel te ver uitgelopen uien beginnen toch hier en daar aan te slaan.  Helaas zijn de katten ook erg blij met het mooie kale veldje met losse grond, dus iedere ochtend vind ik verse drollen en uitgegraven uien, nah, het is niet anders, ze doen het in elk geval buiten onze stadse katten, en ik krijg er iedere dag een vers gedode muis of mol voor terug :-)

Ik heb werk!  Ik heb er niet eens naar gezocht maar een bejaarde Duitse vrouw heeft hulp nodig, ze woont alleen en is slecht ter been, ik ga nu haar tuin 2x in de week doen en haar met klussen helpen. Gister gingen San en ik er even langs om hooi te brengen voor haar schaap en toen had ze alweer van alles wat er gedaan moest worden. Geweldig!  uhhh nu nog even Duits leren, dat is er bij mij op school een beetje bij in geschoten, jammer dat het geen Hongaarse is dat was qua taal natuurlijk veel beter geweest, nevermind werk=werk volgende week zaterdag begin ik, leuk!

Ik ben nog steeds op zoek naar mijn cardreader voor mijn camera, ik heb gister heel veel fotoos gemaakt maar ik kan ze dus niet plaatsen, erg vervelend, maar ik zoek stug door dus hij moet vandaag of morgen wel boven water komen.

Vandaag ga ik Henk maar eens ophalen want hij wil leren brandnetelbier  maken, hij wil dat graag aan zijn buurman Atilla kado doen en inmiddels zijn de brandnetels er hoog genoeg voor. Ik lust ook wel een brandnetelbiertje met citroen!  yummie~!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten