Totaal aantal pageviews

maandag 8 april 2013

Kattenpoep

Omdat we de laatse 4 weken voor vertrek erg druk bezig zijn met inpakken, werk en regeldingen hadden we bedacht dat we die 4 weken wel een schoonmaker zouden kunnen gebruiken om 2x in de week hier wat orde op zaken te stellen en de keuken en badkamer te doen. Gelukkig wilde een vriendin van ons ons wel uit de brand helpen.

Vorige week belde ze mij na haar klus op met de mededeling dat het op zolder wel erg naar kattenpoep ruikt maar dat ze het niet heeft kunnen lokaliseren. Ze heeft gezogen en gedweild maar kwam niets tegen.    Nu was het ook zo dat de kattenbak wel een beurt kon gebruiken dus ik dacht dat de geur wellicht daarvandaan zou zijn gekomen.

In de loop van de week werd de stank echter alleen maar erger, zodra je de trap opkwam stroomde de strontgeur je neus al in, dus toch niet de kattenbak!  Al redelijk snel kwam San erachter, 1 van de 3 monsters is blijkbaar wat gestrest geraakt door de verhuizing en het inpakken en is voor het gemak maar de zitzak van mijn jongste zoon gaan gebruiken als bak. Er lagen werkelijk enorme torens opgedraaid. Verschrikkelijk.  Eerst dacht ik nog even dat ik de zak wel kon schoonmaken om mijn zoons bezit te sparen maar toen ik hem optilde kwam ik daar snel van terug: hij was ook nog eens doordrenkt met kattenpis!  Uiteindelijk besloot ik het ding maar weg te gooien.

Eerst de zoldertrap afschoppen, hij was immers te vies om aan te pakken.  Daarna in de trapgang op de 3e laten staan tot 18uur. (dan mag het vuil op straat)  Bij het opendoen van de deur kwam de geur je al tegemoet en om 18 uur heb ik hem de andere 3 trappen afgeschopt. Helaas bleek er helemaal beneden aan de trap een spijkertje te hangen en de zak zat vast. Ik was inmiddels al zwaar bedwelmd door de penetrante geur en flink humeurig van het ding dus ik begon er aan te trekken en jahoor, krak ende scheur..  400 liter statische balletjes in de gang!  En niet zomaar balletjes, naar kattendrek ruikende balletjes!  Al met al ben ik nog een half uur zoet geweest om de gang schoon te krijgen en daarna nog een half uur om mijn handen te wassen.

Tja ach en zo modderen we voort, de poezen hebben in elk geval al door dat we vertrekken :-)  Nog 5 dagen te gaan. Mijn to-do-lijstje wordt met de dag langer in plaats van korter, hoe ik dat voor elkaar krijg weet ik ook niet, maar ik heb nog steeds goede hoop, we gaan het halen op tijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten