Totaal aantal pageviews

maandag 3 juni 2013

vlierbloesemwijn maken

zo dus:


bloemen, water, gist en suiker 4 dagen laten fermenteren



                                            bloemen eruit zeven


 

                                                wijn via zeef en kaasdoek in gistingvat
                             

                                                 waterslot erop, paar maanden gisten en bottelen maar!



Ik ben te lui voor tekst, of nou, het is maar wat je lui noemt. Vandaag heb ik 150 liter wijn klaargezet, 7 broden gebakken, de moestuin onderhouden, het huis geschilderd, de dieren verzorgd, 8 potten pizzasaus gemaakt en geweckt en nu ben ik moe...  morgen weer tekst.

spruitjes, inmiddels uitgeplant, achter koolrapen


 Pompoen, "Fictor"  kleine oranje
courgettes 3 stuks al aan de plant, ronde



waterkersprobeersel in koelkastgroentela, lukt aardig



blauwe zoete druif gaat al lekker

1 opmerking:

  1. Ik maak gewone bruine broden, brood zonder kneden, dus half witte bloem, half volkoren, best veel water, klein beetje gist, dan heb je een soort oliebollendeeg, heel dun dus. Dit laat ik 12 uur staan en dan gaat het in de vormen. Dit laat ik nog een uur of 3 of 4 staan en dan bak ik ze lekker heet af, een graad of 250. Weinig werk, veel tijd erg lekker :-)

    BeantwoordenVerwijderen