Totaal aantal pageviews

vrijdag 15 maart 2013

een jaar later....

Tja, ik zou pas verder bloggen na de verhuizing 14 april (niet 1 april dus, even uitgesteld)

Maar nu ik hier kom kan ik niet nalaten te melden hoe de stand van zaken is op dit moment.

We hebben de schuur/woonkamer betegeld, met dezelfde granieten tegels als in de rest van het huis. San heeft een megagrote kachel gebouwd daarin, een beetje een afzichtelijk gedrocht maar hij werkt super!  Er kunnen takken en stammetjes in van wel 70cm en hij blijft een hele nacht doorstralen. Ik denk dat ik hem ga afsmeren met leem om een beetje een mooie look te krijgen.

Het dak van het huis is geheel vernieuwd!  Er zitten nieuwe pannen op en er is een uitbouwdakje gemaakt boven het stoepje, zodoende kunnen we met een regenbui toch nog droog buiten zitten wachten tot de bui overgedreven is.

In de slaapkamer of leeskamer to be is de vloer opgehoogd en ook betegeld, er is een kippenhok gebouwd en een rennetje gemaakt van 100m2.
De kippen zijn uit het ei bij de fokker!  7 hennen en 2 hanen hebben ze voor ons, we halen ze 13 april op en dan gaan ze op reis.. 1450 km in de auto, kruikje in de mand en dan meteen bij aankomst onder de warmtelamp.  Als de zon schijnt overdag mogen ze in de ren en in de avond gaan ze weer naar binnen onder de lamp, Dit alleen de eerste 2 weken tot ze 8 weken zijn, dan mogen ze dag en nacht in kippenhok en ren.

Hier in Amsterdam doe ik verwoede pogingen mijn zaailingen voor de moestuin groot te brengen. Vorige jaren had ik daar nooit problemen mee maar afgelopen jaar beviel Liesje van een prachtig nestje kittens en hebben we er 1 gehouden: Dízel, hij is bijna 6 maanden en echt aan de puber waar ik ben is hij, dus als ik ga planten en verspenen zit hij er met zijn neus en kont bovenop. Dit heeft mij al heel wat zaailingen gekost helaas, ook heeft hij de kans gezien mijn jonge paprikaplantjes te onthoofden, arghhhh..

Nouja dit is van tijdelijke aard, net als de andere katten zal hij het wel afleren, dit seizoen heb ik gewoon een beetje pech en moet ik veel dubbel zaaien.

Nog 1 maand!  Dan zijn we weg!  We hebben een krot van een caravan gekocht (rijdt wel goed) en deze nemen we mee om in Hongarije als schuur te dienen, we gaan immers in de schuur wonen.  Tijdens de reis fungeert hij als aanhanger: al mijn planten kunnen er veilig in vervoerd en ook de lichte spullen als rieten manden en rieten stoelen kunnen er in.  Ik ben benieuwd of we alles meekrijgen deze keer, het is immers de laatste keer dat we met de auto heen en weer gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten