Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 maart 2013

planten

Dit weekend naar de moestuin-forumdag geweest.

Mijn achterkamer staat nu helemaal vol met planten en stekken, ik ben vreselijk verwend:

Blauwe bes struikje
braamstek, framboosstek, appelbesstek, jostabesstek, eeuwig moesplantjes, ananaskers, framboosaardbei, 3 paprikaplanten, daslook..etc

Ook ben ik zeker weer 5 tomatenrassen rijker!  Ik ga ze niet allemaal dit jaar zaaien, ik heb nu 6 soorten gekiemd en gezaaid en dat is voldoende voorlopig.

Als we aankomen zal ik zeker nog een flink lapje grond moeten bijspitten, want ik had toch op een kleinere moestuin gerekend, meteen aan het werk dus!

Alles kiemt nu wel aardig, ook de meloenen en de tabak beginnen al te ontspruiten, het blijft alleen erg vervelend dat alles in huis moet omdat het buiten op het balkon nog vriest elke nacht.

Hier in Amsterdam heb ik welgeteld 46cm aan vensterbank op de zon, deze vensterbank is ook, jawel, wel 8 cm diep dus je kan nagaan wat daar aan plantjes opkan.. (vrijwel niets dus)

Nu staat alles op de grond in de achterkamer, in bakken met doorschijnende deksel tegen de kat. Ook staan er planten op de planken in de kast maar daar is het licht te weinig, ze groeien allemaal scheef dus dat wordt 3x per dag draaien. Nog nooit heb ik zon slecht voorjaar meegemaakt voor we naar Hongarije gingen, tot nog toe stonden al mijn planten lekker in het zonnetje op het balkon tot de reis. Helaas, dit jaar is gewoon een drama wat dat betreft, nevermind, ik ga er van uit dat het allemaal goedkomt :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten